- نهاد کنترل بر اینترنت به دستور آیت الله خ تشکیل شد
رهبر جمـ.هوری اسـ.لامی ایران آیت الله خ دستور تشکیل مهمترین نهاد نظارت بر اینترنت را در ایران صادر کرد که در آن عالیترین مقامات نظامی و سیاسی کشور عضویت دارند.
آیت الله خ این نهاد را شورای عالی فضای مجازی نام نهاده و افزوده است که وظیفۀ آن "صیانت از آسیب های ناشی از اینترنت" است . وی نگفته است که منظورش دقیقا از آسیب ها و خطرات اینترنت چیست.
اما، در گذشته مقامات جمـ.هوری اسـ.لامی نگرانی خود را از حملات سایبری به برنامۀ اتـ.می این کشور و همچنین تضعیف پایه های ایدئولوژیک حکومت مذهـ.بی در نتیجۀ استفاده از اینترنت اعلام کرده بودند. صدور حکم ایجاد شورای عالی فضای مجازی همزمان است با برخی تلاش ها برای محدود ساختن دسترسی کاربران اینترنتی در ایران به سایت ها و خدمات اینترنتی که خارج از این کشور هستند.
به موجب این حکم ریاست شورای علی فضای مجازی بر عهدۀ رییس جمهوری است و مسئولان ارشد نظامی و امنیتی کشور نظر وزیر اطلاعات، فرماندۀ سپاه پاسداران، فرماندۀ نیروی انتظامی کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزرای ارشاد و علوم ... در آن عضویت دارند. شماری از مقامات ایران خواستار ایجاد نوعی اینترنت داخلی شده اند.
سردار پاسدار اسماعیل احمدی مقدم گفته بود که "گوگل" بیشتر ابزار جاسوسی تا جستجوگر اینترنتی است. رضا تقی پور وزیر ارتباطات ایران نیز اخیرا گفته بود که در بهار آینده نسخۀ ایرانی اینترنت شروع به کار خواهد کرد .
این دستور یعنی آقا اوکی داد که کارو شروع کنید .
اینترنت ملی که الان یکی دو ساله بحثش بر سر زبون هاست مثل اینکه بزودی شروع بکار میکنه .
ظاهرا دیگه از فیـ.لتر کردن خسته شدن ، میخوان از ریشه همه چیزو ببندن !







پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)