نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان سال آينده به بازار عرضه مي شود
[size=large]"ترافيوگيا"،نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان پس از گذراندن آزمايش هاي ايمني لازم سال آينده به بازار عرضه مي شود.[/size]
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
به نقل از شبکه خبري "ام اس ان بي سي "، اين اتومبيل پرنده يک گام به واقعيت نزديک تر شده و مجوزهاي ايمني لازم را از اداره هواپيمايي فدرال آمريکا کسب کرده است .
قيمت نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان که از سوي سازندگان آن " موج آينده " قرار گرفته حدود 200 هزار دلار تعيين شده و سرعت آن معادل 185 کيلومتر در آسمان و 65 مايل ( حدود 90 کيلومتر ) در جاده است و قبل از سوختگيري مي تواند 644 کيلومتر پرواز کند.
اين شرکت که اين اتومبيل - هواپيما را " هواپيماي ورزشي سبک " خوانده است انتظار دارد که "ترافيوگيا" مورد استقبال خليانان آماتوري که در نزديکي فرودگاهها زندگي مي کنند قرار گيرد.
نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان داراي دو سرنشين است.
روزنامه يواس اي تودي - پر شمارگان ترين روزنامه آمريکا- نيز درباره نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان و به نقل از شرکت توليد کننده اين هواپيما نوشت :اين هواپيما که 1430 پوند( حدود 600 کيلو) وزن دارد از ديگر هواپيماهاي خصوصي ايمن تر است چرا که به خلبان اين اجازه را مي دهد که در هواي نامساعد در جاده رانندگي کند.
ميزان مصرف سوخت"ترافيوگيا" براي مسافتي بين 30 تا 35 مايل ( 50 تا 60 کيلومتر) يک گالن بنزين ( حدود چهار ليتر) و در آسمان براي پروازي معادل حدود 460 مايل 5 گالن است .
RE: نخستين اتومبيل - هواپيماي جهان سال آينده به بازار عرضه مي شود
این واسه تهران خوبه دیگه نیاز نیست از شمال بخوای بری جنوب 10 ساعت تو راه باشی.ولی چون توی ایران قانون و مقررات تو کتاب ها هست عقلب بازم اونجا بی مقراتی وجود داره.
اگر این تو ایران بیاد بازم ادمایی که خلاف میکنن پنجرشون رو میدن پایین و فو*ش همدیگه میدن؟
فکر کنم اولین کساییی که اینو بخرن عربا هستن.