خشک کردن دریای خزر برای احداث جاده!
مهندس روح*الله قهرمانی چابک در مراسم روز راهدار با اشاره به ساخت جاده دو طبقه بین میدان شهید قلی*پور و باستانی *شعار، اظهار کرد: تا چند سال آینده امکانات خدمات رفاهی و بین*راهی در گیلان چشمگیر می*شود.
وی درخصوص تصادفات رانندگی در راه*ها گفت: مرگ در جاده*ها و مسیرها ضایعه غیرقابل تحملی است که باید به صفر برسد و برای ایمن *سازی راه*ها و تکریم مسافران و سرمایه**گذاران از همه امکانات استفاده می*کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه با برخورداری از افراد متخصص و به کارگیری همه امکانات لازم راه*های گیلان در بارش سنگین برف در سال ۸۶ کمترین مشکل را داشتند، افزود: هم*اکنون نیز راه*های استان کاملاً مجهز هستند و در صورت مواجه با هر بارش سنگین برف هیچ مشکلی نداریم.
قهرمانی چابک با اشاره به احداث پل*های برقی در رشت گفت: البته در حال حاضر مردم استفاده چندانی از این پل*ها نمی*کنند که فرهنگ*سازی در این*باره الزامیست.
وی هم*چنین از سرمایه*گذاری عمومی خارجی و داخلی برای ساخت جاده آستارا – چابکسر دعوت کرد و گفت: ساخت این راه از داخل دریا است و هزینه*ای برای دولت ندارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه نهضت راه*سازی در دولت نهم و دهم خارق العاده بود، گفت: در گیلان نیز توسعه راه*های استان چشمگیر بوده است و در حال حاضر راه انزلی – آستارا یکی از راه*های ملی و استانی مهم است که با اختصاص بیشتر اعتبار به آن همت به ساخت آن نیز بیشتر می*شود.
قهرمانی چابک با اشاره به وجود نیروی انسانی ماهر و فداکار فراوان در استان گیلان و با تاکید بر ضرورت تجهیز کامل به لحاظ تجهیزات برای ایمن*سازی راه*ها، گفت: برای رسیدن به این امر نباید فقط متکی به دولت بود بلکه باید به سراغ بخش خصوصی رفت و جذب بحش خصوصی هم مستلزم فراهم *آوری زیرساخت*های لازم است.
وی با اشاره به پیشرفت خوب راه*آهن آستارا – رشت طی شش ماه اخیر یادآور شد: با به بهره*برداری رسیدن این راه آهن همه کامیون*ها، کمپرسی*ها و حتی وانت نیسان*ها از سطح جاده جمع می*شوند چون این راه آهن ظرفیت زیادی برای حمل بار دارد و جاده*ها فقط برای سواری*ها و مسافران اختصاص می*یابد و بدین ترتیب با جاده*ای امن و زیبا شاهد توسعه گیلان بیش از پیش هستیم.