سلام ...
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
قهرمانی به یاد ماندنی سال 1999 .
در این تاپیک سخنان بزرگ سر الکس فرگوسن مربی بزرگ منچستر را برای شما قرار میدهیم .
1 -به نظرم نیمه اول بازی , بهترین زمان حرفه ای زندگی من بود . ( پس از بازگشت تاریخی یونایتد در بازی با یوونتوس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال 1999 )
2 - در پایان مسابقه تنها چند سانتی متر با جام فاصله دارید و اگر شکست بخورید نمی توانید آن را لمس کنید . اگر تمام تلاشتان را را نکردید بهتر است به رختکن بازنگردید . ( در رختکن , بین 2 نیمه ی بازی بایرن در فینال لیگ قهرمانان اروپا )
3 - مهم ترین چالش زندگی من زدن رکورد لیورپول است .
4 - هر چه میخواهید بگید . او یک بازیکن درست و حسابی است و شما یک مشت آدم مزخرف . ( سخن فرگوسن در مورد خوان وروون )
5 - تنها یک قهرمان واقعی میتواند از شکست برگردد و خود را نشان بدهد .
6 - من اورا میبوسم و او را در آغوش میگیرم ( در مورد سام آلاردایس )
7 - این خیلی مهم است . خیلی ها از کار کردن بدشان می آید ولی من از کار کردن لذت میبرم .
8 - وقتی عصبی میشد یه نگاه بهش میکردم و با خودم میگفتم الکس , اون اگه یه مشت بهت میزنه میمیری ! ( سخن او در مورد پیتر اشمایکل )
9 - گرسنگی و اشتیاق او برای گلزنی عالی است . وین بهترین 21 ساله ای است که من تاکنون داشتم . ( سخن او در مورد وین رونی )
10 - من با او سره زدن 15 گل شرط بسته بودم . اما الان باید شرط رو عوش کنم چون دارم میبازم . من مربی هستم و اگه بخوام حتی میتونم شر رو برنده بشم . ( در مورد شرط بندی او با رونالدو . فرگوسن با او شرط بسته بود که اگر رونالدو 15 گل بزند فرگوسن کله اش را از ته میتراشد . )
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
11 - ما اگر به خرف های خوزه مورینیو گوش کنیم به مشکل برمیخوریم .
12 - اولین بار که رایان گیگز را دیدم یک پسر 13 ساله بود که مثل دیوانه ها در هوا به دنبال تکه ای کاغذ بود .
13 - همیشه گفته ام وقتی یکی از بازیکنانم در اوج امادگی است از او میخوام که قله اورست را با دمپایی فتح کند .
14 - آن ها عادت دارند که قبل از بازی یگویند که انگلیسی ها از ما خیلی بهتر هستند و ما خواهیم باخت . اما در اخر شما را 3 بر صفر شکست میدهند ( سخن سر الکس در مورد تیم ملی ایتالیا )
15 - ان ها هوادارانه خیلی احساسی و متعصبی دارند . تماشاگرانی که از تیمشان قهرمانی در جام جهانی را میخواهند . ( سخن او در مورد طرفداران باشگاه نیوکاسل یونایتد )
16 - او منو رییس بزرگ خطاب میکرد . بعد از بازی هم از من پذیرایی کرد . ولی ای کاش بیشتر خرج میکرد ( سخن او در مورد ملاقتش با مورینیو بعد از بازی برگشت در مقابل اینتر در لیگ قهرمانان اروپا )
17 - فلسفه ی خیلی از تیم های اروپایی حتی در مواقعی که در خانه بازی میکنن , گل نخوردن است .
18 - او در منطقه آفساید متولد شده است ( سخن او در مورد پیپو اینزاگی )
19 - اگر یک ایتالیایی به من بگوید که در این بشقاب پاستا است باور نمیکنم . مگر ان که خودم ان را بچشم .
20 - اگر قد او ( گری نویل ) یک اینچ بلندتر بود , بهترین هافبک میانی جهان می شد .
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
21 - این چه فوتبال مزخرفی بود که بازی کردید ؟ هیچ کدامتان جرات ندارید توی چشم های من نگاه کنید چون چیزی برای گفتن ندارید . ( صحبت های فرگوسن به بازیکنانش بین 2 نیمه ی بازی در مقابل شفیلد )
22 - این یک رفتار کلاسیک و آلمانی بود که باعث تحریک داور و اخراج رافائل شد ( پس از بازی برگشت منچستر در مقابل منچستر در لیگ قهرمانان )
23 - دیوید بکام بهترین جزیره است . نه فقط به خاطر استعداد خدادادی اش , بلکه به خاطر برای اشتایاق وحشیانه و خستگی ناپزیری که برای تمرین کردن دارد .
24 - آن ها میگویند او باهوش است چون به 5 زبان دنیا صحبت میکند . من الان میتوانم برای شما یک بچه 5 ساله انگولایی بیاورم که میتواند به 5 زبان دنیا صحبت کند . ( سخن فرگوسن در مورد آرسن ونگر )
25 - من خیلی با استعداد هستم . احتمالا بعد از مربیگری نقاش بشوم .
26 - بازنشسته شدن برای جوان ها است. جوان هایی که آیندشان تضمین است و میتوانند کار هایه دیگری انجام دهند . اما من اگر الان برم چکار میتوانم بکنم ؟ بروم و در خانه بشینم ؟
27 - من مطئمن بودم که جان تری پنالتی را گل میکند . اما سرنوشت میخواست که منچستر بعد از گذشتن 50 سال از حادثه ی مونیخ , منچستر قهرمان شود . ( بعد از قهرمانی در اروپا )
28 - نمیتوانم باور کنم ....باور نمیکنم ... فوتبال .... این فوتبال لعنتی ... ( لحظاتی پس از قهرمانی اروپا در سال 1999 )
29 - من مفتخر شدم که یکی از جانشین هایه سرمت بازبی باشم . باید تلاش کنم تا استانداردی که او در این باشگاه ایجاد کرده را حفظ کنم ( پس از برابری کردن رکوردش با سرمت بازبی در لیگ برتر )
----------------------------------------------
امیدوارم لذت برده باشید. یا علی .
