::.× دلایل موفـق بودن فیلم "جدایی نادر از سیمین" ×.:: ویژه
بــــــــــه نــــــــام خـــــــدا
سلام خدمت بچه های فروم . این تاپیک رو زدم تا دلیل های موفق بودن فیلم جدایی نادر از سیمین یا فیلم هایی مانند این فیلم رو با بیان دلیل براتون بگم ، البته این ها نظر شخصی منه و با جمع کردن نظرات منتقدان این تاپیک رو اینجا قرار میدم . امیدوارم که لذت ببرید .
××××××
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
بعده اکران بر روی سینماهای ایران این فیلم " جدایی نادر از سیمین " حرف اول رو در تمام فیلم های روی پرده ی سینمای زمان خودش رو میزد و تا به الان هم در جشنواره های متعدد در حال تحسین شدن است . اما این تاپیک زده شده که واقعاً دلیل موفق بودن یک فیلم در سینمای ایران چه بر اساس فروش گیشه چه بر اساس برنده شدن در جشنواره ها چی بوده .
××××××
بــــازیگــــران
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
بازیگران همیشه در تمام فیلم های موثرترین عالم موفقیت یا شکست یک ساخته هستد . تعدادی از منتقدین به این باور رسیدن که کارهای اصغر فرهادی اگر بازیگرهای کارهای قبلیش رو مانند درباره ی الی رو نداشت از این هم که هست موفق تر بود اما به نظر من موفق بودن این فیلم به خاطر کار گروهیه بازیگراست که در فیلم درباره ی الی به آشناییت کامل با هم رسیدن و این گروه که با هم غریبه هم نیستند عامل موثر در کاره ، اصغر فرهادی برای انتخاب بازیگرانش با قیاس با کارگردان های دیگه از وسواس خیلی زیادی برخورداره که بهترین راه حل برای انتخاب بازیگرانش ، انتخاب بازیگرانی که با اون ها کار کرده است که در جدایی نادر از سیمین این اتفاق افتاد . پس به نظر من بازیگران آشنا با هم هم میتونه دلیل موفق بودن یک فیلم باشه البته یکی دوتا بازیگر جدید به این فیلم جدا از درباره ی الی رسید اما گروه همون گروه بود .
××××××
کـــــارگـــردان
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
اما کارگردان فیلم ، اصغر فرهادی به شدت توی موفق بودن تاثیر داره و اصلاً کارگردان اصلی ترین کار روی تو ساخته داره . فرهادی با انتخاب درست بازیگران ، انتخاب درست لوکشین ها ، طراحی سکانس های بسیار عالی که مثل درباره ی الی تمام بازیگرانی که در قاب دوربین وجود داشتن دارای ری اکشن و دیالوگ بودن ، ویرایش دقیق فیلنامه و ازین قبیل که باعث موفقیت کار میشه . اما فرهادی به غیر از این عنوان هایی که برای کارگردان موفق گفتم دارای ویژگی متفاوت تری هم هست ، اون ویژگی که بسیار کمک کرده به ساختش ، تفکر بدون شعار و ریختن قصه ی واقعی روی اثراشه که بر همین تفکرات دیالوگ ها ، ری اکشن ها و از این قبیل روی کار تزریق میشه که جای تحسین برای یک کارگردان هست .
××××××
فــیلنامه
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
دلیل بعدی نویسندگی و فیلنامه ی کار ، بر خلاف بیشتر فیلم های موفق که قبل از " جدایی نادر از سیمین " یا بعد از اون اومده هم کارگردان اصفر فرهادی بوده هم نویسنده و این هم میتونه به موفقیت خیلی کمک کنه ، کاری که خودش اون رو نوشته و دستور اجرا هم باید خودش انجام بده . پس تمرکز خوبی روی کارش داره که این هم به موفق بودن کمک میکنه ، اما فیلم های بسیاری هم هست که نویسندگان محبوبی داره مثل پیمان قاسم خانی و اون فیلم ها موفق بوده اما درصد اون فیلم ها صد در صد کمتر از فیلم های این چنینی است . جدایی نادر از سیمین از این حیث که هم کارگردان و هم نویسنده یک شخصی به اسم اصغر فرهادیه کاملاً همرو مجرب به این کرده که فیلم رو تحسین کنن .
××××××
دیگـــــــر عوامل
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
دیگر عوال مانند ، فیلم برادر ، نور ، تدوین و حتی صدا برداری هم یکی از عامل های موفق یک ساخته میشه باشه . من یک نظر سنجی هم قرار میدم و دوست دارم نظر شما رو بدونم در مورد موفق بودن این فیلم و کدوم دلیل خیلی به چشم میاد و قبولش دارید . امیدوارم لذت برده باشید .
××××××
البته میتونه این نظر سنجی برای همه فیلم ها باشه و فقط این فیلم نیست
دلیل موفق بودن یک فیلم مثل جدایی نادر از سیمین چی میتونه باشه و جدایی نادر از سیمین فقط یک مثال هست
فعلاً