حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد
حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي 2011 آسيا از ساعت 19:55 در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر برگزار شد. دو تيم در 90 دقيقه وقت قانوني نتوانستند گلي بزنند و بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيد تا به وقت اضافه كشيده شود.
يونگ بينك در دقيقه 105+2 گل كره جنوبي را به ثمر رساند تا اين تيم يك بر صفر پيروز ميدان شود و ايران مانند جام ملت هاي چهار سال پيش در سال 2007 برابر كره جنوبي شكست بخورد و از صعود به نيمه نهايي باز بماند.
بدين ترتيب طلسم 35 ساله قهرمان نشدن ايران در آسيا 39 ساله شد.
اشك هاي بازيكنان و ماندن كفاشيان در جايگاه
اشك هاي بازيكنان و ماندن كفاشيان در جايگاه
بازيكنان تيم ملي ايران پس از شكست مقابل كره جنوبي در وسط زميني خوابيده و حاضر نبودند زمين بازي را ترك كنند.
قطبي سرمربي تيم ملي در كنار ملي پوشان حاضر شده و از آنها خواست از روي زمين بلند شوند.
همچنين عليرضا منصوريان و اصغر حاجيلو بازيكنان را به وسط زمين بردند تا براي انجام حركت جوانمردانه با بازيكنان كره جنوبي دست بدهند.
ايراني هاي حاضر در ورزشگاه به محض به صدا در آمدن سوت پايان بازي ورزشگاه را ترك كردند و در مقابل تماشاگران كره اي به جشن و پايكوبي پرداختند.
بازيكنان كره اي نيز خوشحال از پيروزي مقابل ايران در وسط ميدان به شادماني پرداختند.
علي سعيدلو به همراه ساير مسئولان ورزشي ايران جايگاه را ترك كردند اما علي كفاشيان تا دقايقي پس از بازي در جايگاه ماند.
مسعود شجاعي با گريه از زمين بازي خارج شد.
در پايان مسابقه دوربين هاي تلويزيوني به سمت بازيكنان ايران رفتند تا با آنها مصاحبه كنند
قطبي: هميشه مقابل كره مشكل داشتيم اما مستحق شكست نبوديم
افشين قطبي پس از شكست يك بر صفر ايران برابر كره جنوبي اظهار داشت: درست است كه در نيمه اول بازي در اختيار كره جنوبي بود اما ما توانستيم در بين دو نيمه با بازيكنان صحبت كنيم و در نيمه دوم فشار زيادي روي دروازه كره جنوبي آوريم.
وي ادامه داد: فوتبال خوبي بازي كرديم و در نيمه دوم شرايط براي ما فرق كرد. در اين ديدار مستحق شكست نبوديم و متاسفانه در اواخر نيمه اول وقت هاي اضافه گل دريافت كرديم و به علت اينكه بازيكنان ايران احساسي هستند نتوانستيم اين نتيجه را جبران كنيم.
قطبي اين تورنمنت را جالب دانست و خاطرنشان كرد: تجربه خوبي داشتيم اما متاسفم كه در اين مرحله از كره جنوبي شكست خورديم و از دوره رقابت ها حذف شديم ولي در مجموع بازي هاي خوبي انجام داديم.
وي گفت: فوتبال ايران و كره جنوبي دو سبك كاملا متفاوت است و هميشه برابر اين تيم مشكل داشته ايم همانطور كه در ليگ قهرمانان آسيا نيز ذوب آهن برابر سئونگنام كره جنوبي متوقف شد.
قطبي درباره قرارداد با باشگاه شيميزو ژاپن عنوان كرد: قرار بود كه از اول فوريه به اين كشور بروم اما حال كه تيم ملي ايران از دور رقابت ها حذف شده مجبورم زودتر به ژاپن بروم و كار خود را در اين باشگاه آغاز كنم.
كفاشيان: استعفا نمي كنم؛ براي جام جهاني به دنبال يك مربي خارجي هستم
علي كفاشيان پس از شكست يك بر صفر برابر كره جنوبي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من از رياست فدراسيون فوتبال استعفا نمي كنم و يك سال ديگر در فوتبال مي مانم. رئيس فدراسيون بر اساس انتخابات مجمع تعيين مي شود.
وي در مورد وضعيت افشين قطبي گفت: او از امروز ديگر سرمربي تيم ملي ايران نيست و با ما خداحافظي كرد و از فوتبال ايران جدا شد. از فردا به دنبال جذب يك مربي بزرگ خارجي براي حضور در جام جهاني آينده هستيم.
كفاشيان در مورد ديدار امروز برابر كره جنوبي گفت: تيم ملي خوب بازي كرد و در دقايقي تيم برتر ميدان بود. در لحظاتي نيز كره جنوبي برتر از ما بود. در مجموع بازي پاياپاي انجام شد ولي اين كره اي ها بودند كه توانستند پيروز ميدان شوند.