
نوشته اصلی توسط
jafari
من هم یک رشته توی*یت راجع بهش خوندم که بیماری لوکیمیا چجوریاست اما اصل مسئله پابرجاست و لازمه توضیح بدم چرا این حرکت از هر جهت اشتباه و حتی توهین امیزه
هم از لحاظ اطلاع رسانی و هم از لحاظ قهرمان سازی
1. رومن رینز یک مورد خاص از یک بیماری خاص در یک طبقه اجتماعی خاص با ثروت خاص محسوب میشه
دکتر و امکاناتی که در دسترس این اقاست و محبت و توجهی که می گیره کاملا با بقیه فرق داره
ما توی کمیک بوک زندگی نمی کنیم و توی واقعیت زندگی می کنیم پس قهرمان ما هم از جنس خودمونه یعنی یک نفر از نرم یک جامعه اماری میشه قهرمان نه ایشون که در حال حاضر استثناست
طبقه متوسط و رو به پایین در همون جامعه امریکا هم مثل ایشون به بهداشت و بیمه و حتی اینچنین محبوبیت و حمایت عاطفی دسترسی ندارند چه برسه به بقیه مسائل
2. کمپانی همون شب روی مسئله عاطفی زوم کرد با بغض و بغل کردن ها تو بک استیج و باقی داستان
پس هدف کمپانی اطلاع رسانی نبوده و نیست بلکه معرفی کردن قهرمان های پوشالیه واسه خرید تیشرت و پوستر نه اصل مسئله
اصلا حرکات کمپانی با روبان صورتی و همکاری با سازمان "یه ارزو کن " و اینها را در نظر بگیرید که جان سینا را قهرمان چنین مسائلی محسوب میشه
حالا ما توی کانتکست مون با رستلینگ طرفیم و داریم کشتی کج نگاه می کنیم نه اپرا وینفری و سریال درام چون همین حرکت کریر سینا رو نابود کرد
بزرگتر هایی که اگاهی دارن مسئله رو احساسی نکردن و سینا یک عمره که هو و بو میشه برای اینکه بدونه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
3. نتیجه این میشه که رومن که یک مورد خاص از یک بیماری وحشتناک محسوب میشه پس نه حق داره قهرمان چنین افرادی باشه و نه حق داره ازش برای بهبود کاراکتر و کریرش استفاده کنه
اونی که سرطان داره،اونی که خانواده چنین افرادیه و اون کسی که چنین افرادی رو از نزدیک دیده کاملا میدونه من چی میگم
و امریکایی که مخاطب wwe محسوب میشه بهتره فقط کشتی کج رو تماشا کنه و از وینس کیفیت مسابقات بخواد
بهتره واسه چنین مسائلی به برنی سندرز و مسئله بهداشت همگانی گوش بده چون بیشتر به نفعشه و موثره تا که وینس مکمن سرمایه دار صاحب یک ابر کمپانی ...
بله من همه اینا رو در نظر گرفتم ولی یک جور دیگه به مسائل نگاه کردم
وقتی جریکو ژاپن بود و تو کمپانی نبود و امریکا هم نبود وقتی این خبر رو میبینه شوکه میشه و حتی خبر ها و پست های که میزاره برای رومن هم معلومه
و ارزوی سلامی که براش میکنه
بعد هفته قبل که رومن خبر خوب شدنشو میگه باز جریکو از این حرکت خوشحال میشه و باز پست میزاره
و قطعا کریس جریکو گاو نیست و مردم امریکا هم گاو نیستن اینقدری که تحقیق نکنن و روزنامهای معروفشون اینو سرتیتر بزنن
و ازش حمایت نکنن و مثل ملت خودمون زود بریزن خیابون که نه دورغه دروغه
من میگم اصلا خبر دروغ سرطانو داستان ساختن درست
ولی ساختن یک ورزشکاری که سرطانو شکست میده اونقدرم بد نیست حتی به دورغ چجوری
میشه دید کلیپ های ادمای سرطانی که چجور با سن کم عشق همین ادما هستن و وقتی این جور مبارزه با سرطان رو میبینن انگیزشون بیشتر میشه
ما کلا عادت کردم همیشه روی بد داستانو ببینیم متاسفانه
در هر صورت بهتر بدبین نباشیم چون هیچ وقت راضی نمیشیم
علاقه مندی ها (Bookmarks)