بزرگترین انجمن کشتی کج ایران   ایران یو افــ سی
محل تبلیغات شما wwepars

User Tag List

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #1

     کاربردو ستاره کاربردو ستارهکاربردو ستاره کاربردو ستاره کاربردو ستاره

    عنوان کاربر
    عضو با سابقه
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    شماره عضویت
    5000
    سن
    35
    نوشته ها
    1,814
    تشکر
    1,390
    تشکر شده 3,900 بار در 568 ارسال
    حالت من
    Asabani
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1053 Thread(s)

    پیش فرض حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد

    حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد



    ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي 2011 آسيا از ساعت 19:55 در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر برگزار شد. دو تيم در 90 دقيقه وقت قانوني نتوانستند گلي بزنند و بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيد تا به وقت اضافه كشيده شود.

    يونگ بينك در دقيقه 105+2 گل كره جنوبي را به ثمر رساند تا اين تيم يك بر صفر پيروز ميدان شود و ايران مانند جام ملت هاي چهار سال پيش در سال 2007 برابر كره جنوبي شكست بخورد و از صعود به نيمه نهايي باز بماند.

    بدين ترتيب طلسم 35 ساله قهرمان نشدن ايران در آسيا 39 ساله شد.
    12 کاربر مقابل از ŠÄÉËĐ عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Hamid (01-22-2011), Kaj (01-22-2011), MEĦRAN (01-22-2011), P H E N O M (01-22-2011), SASAN (01-23-2011), Sarkesh (01-22-2011), Sgt.Wollek (01-22-2011), TeZAR (01-22-2011), The Dark Knight (01-22-2011), The Last Outlaw (01-22-2011), r v d (01-22-2011), Ð-i-R-Ť-Y (01-22-2011)

  2. Top | #2

     کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره  کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره

    عنوان کاربر
    Nothing
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    شماره عضویت
    5151
    سن
    35
    نوشته ها
    4,116
    تشکر
    11,074
    تشکر شده 11,535 بار در 2,040 ارسال
    حالت من
    Mariz
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1128 Thread(s)

    پیش فرض

    این قدر حالم بده که نمیدونم چی بگم !

    گفتم بایم فروم یه ذره آروم شم !

    واقعاً حیف شد

    دیگه لیگ هم جذابیتی نداره
    کاربر مقابل از r v d عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Kaj (01-22-2011)
    امضای ایشان


  3. Top | #3

     کاربردو ستاره کاربردو ستارهکاربردو ستاره کاربردو ستاره کاربردو ستاره

    عنوان کاربر
    عضو با سابقه
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    شماره عضویت
    5000
    سن
    35
    نوشته ها
    1,814
    تشکر
    1,390
    تشکر شده 3,900 بار در 568 ارسال
    حالت من
    Asabani
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1053 Thread(s)

    پیش فرض اشك هاي بازيكنان و ماندن كفاشيان در جايگاه

    اشك هاي بازيكنان و ماندن كفاشيان در جايگاه

    بازيكنان تيم ملي ايران پس از شكست مقابل كره جنوبي در وسط زميني خوابيده و حاضر نبودند زمين بازي را ترك كنند.
    قطبي سرمربي تيم ملي در كنار ملي پوشان حاضر شده و از آنها خواست از روي زمين بلند شوند.
    همچنين عليرضا منصوريان و اصغر حاجيلو بازيكنان را به وسط زمين بردند تا براي انجام حركت جوانمردانه با بازيكنان كره جنوبي دست بدهند.

    ايراني هاي حاضر در ورزشگاه به محض به صدا در آمدن سوت پايان بازي ورزشگاه را ترك كردند و در مقابل تماشاگران كره اي به جشن و پايكوبي پرداختند.
    بازيكنان كره اي نيز خوشحال از پيروزي مقابل ايران در وسط ميدان به شادماني پرداختند.

    علي سعيدلو به همراه ساير مسئولان ورزشي ايران جايگاه را ترك كردند اما علي كفاشيان تا دقايقي پس از بازي در جايگاه ماند.

    مسعود شجاعي با گريه از زمين بازي خارج شد.

    در پايان مسابقه دوربين هاي تلويزيوني به سمت بازيكنان ايران رفتند تا با آنها مصاحبه كنند

    قطبي: هميشه مقابل كره مشكل داشتيم اما مستحق شكست نبوديم

    افشين قطبي پس از شكست يك بر صفر ايران برابر كره جنوبي اظهار داشت: درست است كه در نيمه اول بازي در اختيار كره جنوبي بود اما ما توانستيم در بين دو نيمه با بازيكنان صحبت كنيم و در نيمه دوم فشار زيادي روي دروازه كره جنوبي آوريم.

    وي ادامه داد: فوتبال خوبي بازي كرديم و در نيمه دوم شرايط براي ما فرق كرد. در اين ديدار مستحق شكست نبوديم و متاسفانه در اواخر نيمه اول وقت هاي اضافه گل دريافت كرديم و به علت اينكه بازيكنان ايران احساسي هستند نتوانستيم اين نتيجه را جبران كنيم.

    قطبي اين تورنمنت را جالب دانست و خاطرنشان كرد: تجربه خوبي داشتيم اما متاسفم كه در اين مرحله از كره جنوبي شكست خورديم و از دوره رقابت ها حذف شديم ولي در مجموع بازي هاي خوبي انجام داديم.
    وي گفت: فوتبال ايران و كره جنوبي دو سبك كاملا متفاوت است و هميشه برابر اين تيم مشكل داشته ايم همانطور كه در ليگ قهرمانان آسيا نيز ذوب آهن برابر سئونگنام كره جنوبي متوقف شد.

    قطبي درباره قرارداد با باشگاه شيميزو ژاپن عنوان كرد: قرار بود كه از اول فوريه به اين كشور بروم اما حال كه تيم ملي ايران از دور رقابت ها حذف شده مجبورم زودتر به ژاپن بروم و كار خود را در اين باشگاه آغاز كنم.

    كفاشيان: استعفا نمي كنم؛ براي جام جهاني به دنبال يك مربي خارجي هستم

    علي كفاشيان پس از شكست يك بر صفر برابر كره جنوبي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من از رياست فدراسيون فوتبال استعفا نمي كنم و يك سال ديگر در فوتبال مي مانم. رئيس فدراسيون بر اساس انتخابات مجمع تعيين مي شود.

    وي در مورد وضعيت افشين قطبي گفت: او از امروز ديگر سرمربي تيم ملي ايران نيست و با ما خداحافظي كرد و از فوتبال ايران جدا شد. از فردا به دنبال جذب يك مربي بزرگ خارجي براي حضور در جام جهاني آينده هستيم.

    كفاشيان در مورد ديدار امروز برابر كره جنوبي گفت: تيم ملي خوب بازي كرد و در دقايقي تيم برتر ميدان بود. در لحظاتي نيز كره جنوبي برتر از ما بود. در مجموع بازي پاياپاي انجام شد ولي اين كره اي ها بودند كه توانستند پيروز ميدان شوند.
    ویرایش توسط ŠÄÉËĐ : 01-22-2011 در ساعت 10:47 PM
    9 کاربر مقابل از ŠÄÉËĐ عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Hamid (01-22-2011), Kaj (01-22-2011), MEĦRAN (01-22-2011), P H E N O M (01-22-2011), Sarkesh (01-22-2011), The Dark Knight (01-22-2011), The Last Outlaw (01-22-2011), r v d (01-22-2011), Ð-i-R-Ť-Y (01-22-2011)

  4. Top | #4

    کاربر تک ستاره کاربر تک ستاره کاربر تک ستاره  کاربر تک ستاره   کاربر تک ستاره

    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Nov 2009
    شماره عضویت
    5891
    سن
    34
    نوشته ها
    399
    تشکر
    1,508
    تشکر شده 798 بار در 130 ارسال
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    86 Thread(s)

    پیش فرض

    مشکل اصلیمون تو این بازی تعویضمون بود !
    واقعا نمیدونم چه دلیلی داشت شجاعی رو تو این وضعیت به بازی بیاره ؟؟؟!!!
    الان واقعا دلمونو به چی خوش کنیم ؟؟؟!!!
    5 کاربر مقابل از P H E N O M عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. AĦӍẪÐƦÉȤA (01-22-2011), Kaj (01-22-2011), MEĦRAN (01-22-2011), Sarkesh (01-22-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان


    !!!He's Always Watching People!!!


  5. Top | #5

     کاربر سه ستاره  کاربر سه ستاره  کاربر سه ستارهکاربر سه ستاره کاربر سه ستاره

    عنوان کاربر
    عضو هیئت مدیره سایت
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    شماره عضویت
    32
    نوشته ها
    2,475
    تشکر
    1,349
    تشکر شده 2,384 بار در 298 ارسال
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    440 Thread(s)

    پیش فرض

    بزرگترین مشکل فوتبال ایران, این فدراسیون کزاییش هست. یه مربی درست و حسابی باید بیارن (من حتی معتقدم که قطبی باید مربی تیم بمونه) و بهش چند سال وقت بدن تا رو تیم کار کنه. به سه - چهار تا بازی نمی شه کار یه مربی رو سنجید.

    در مرحله ی دوم ما نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت داریم. فوتبال باید در سنین پایین تو ایران رواج پیدا کنه. تو اروپا که می بینین فوتبال این قدر پیشرفته هست, به خاطر این هست که ورزش فوق العاده ارزونی هست و اکثر خانواده ها بچه هاشون رو از سن 5-6 سالگی می زارن سر تمرینات درست و حسابی فوتبال. نه مثل ایران که همه از زمین خاکی و کوچه, خیابون فوتبالیست می شن.

    از داوری بازی هم خیلی شاکی هستم. من اگر ورزشگاه بودم, احتمالاً الان به خاطر جر دادن قومبل داور, در بازداشتگاه به سر می بردم. مربی کره که مدام از منطقه ی خودش می یاد بیرون و یه جا, به جای این که بازیکن خودش رو اروم کنه, تیموریان رو می گیره که باعث می شه اندرانیک عصبی تر بشه و کارت بگیره. یه هند پنالت برای ما نگرفت. به بازیکن مصدوم ما کارت داد یه خطای پنالت کره رو نگرفت و و و... تو روح ایرماتوف و کفاشیان!

    ممنون.
    موفق باشین.
    12 کاربر مقابل از The Dark Knight عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Ariyan (01-23-2011), Hamid (01-22-2011), Kaj (01-22-2011), Keyvan (01-23-2011), MEĦRAN (01-22-2011), Sarkesh (01-22-2011), TeZAR (01-22-2011), The Last Outlaw (01-22-2011), r v d (01-22-2011), Ð-i-R-Ť-Y (01-22-2011), ŠÄÉËĐ (01-22-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان

  6. Top | #6

     کاربردو ستاره کاربردو ستارهکاربردو ستاره کاربردو ستاره کاربردو ستاره

    عنوان کاربر
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    شماره عضویت
    5210
    سن
    34
    نوشته ها
    925
    تشکر
    1,912
    تشکر شده 1,243 بار در 325 ارسال
    حالت من
    Ashegh
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    72 Thread(s)

    پیش فرض

    سلام. ..

    من یکی که اصلا یه چپمم نیست که ایران باخته از همون اول هم گفتم ایران
    تخصصش تو ریـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ*دن تو این تورنومنت هاست و به خاطر
    همین یه بازی هم از بازی ها ی این دوره رو نگاه نکردم چون مطمن بودم ی
    ه جایی باید اینا بریــــ*نن و حتما امروز به اندازه ی کافی هم موفق بودن که
    داد همه در اومده. .. دلتون رو به فوتبال ایران خوش نکنید. ..
    اونا اگه واسشون مهم بود شما چقدر حرص میخورید ,
    با جون و دلشون بازی میکردند. .فوتبال ایران به درد هیچ کوفتی نمیخوره ..
    مسوولین محترم هم که فقط ادعا میکنن قدرت آسیا ایرانه ....
    مشکلا یکی دوتا نیست.. . ریشه ی این فوتبال خرابه. .
    همه ی افتخاراتومونم مال زمان قدیم هست. .
    این بازیکنای الان با این همه امکانات و پولی که در اختیارشون هست چه گلی به سر ما میزنن؟

    حرف واسه گفتن زیاده اگه از این فوتبال آدم بخواد صحبت کنه تا صبح هم میتونه بنویسه. .

    تا بعد. ..
    4 کاربر مقابل از MrSAMET عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Kaj (01-23-2011), The Last Outlaw (01-23-2011), jmh23 (01-23-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان


    I don't know what's worth fighting for
    Or why I have to scream.
    I don't know why I instigate
    And say what I don't mean.
    I don't know how I got this way
    I know it's not alright.
    So I'm breaking the habit,
    I'm breaking the habit
    Tonight

  7. Top | #7

     کاربردو ستاره کاربردو ستارهکاربردو ستاره کاربردو ستاره کاربردو ستاره

    عنوان کاربر
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    شماره عضویت
    7130
    سن
    35
    نوشته ها
    1,343
    تشکر
    2,883
    تشکر شده 3,622 بار در 635 ارسال
    حالت من
    Ashegh
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    410 Thread(s)

    پیش فرض

    من قبل از شروع تورنومنت هم گفتم که ایران با این بازیکنا هیچ نتیجه ای نمیگیره...
    تم ملی که به دلیل مسائل ۳۰ ا ۳۰ بازیکناشو مخو میکنه به چه دردی میخوره...؟
    حسین کعبی..علی کریمی..مهدی مهدوی کیا...به خاطر مچ بنداشون رفتن..یعنی اگه نگاه کنین دارن محو میشن.
    این بلا هم سر جواد نکونام و مسعود شجاعی میاد نگران نباشین...
    تیم ملی بازی ساز نداشت..
    دفاع عالی بود ولی از دفاع تا حمله افتضاح بود...
    تیم با عراق و کره شمالی موقعیت ایجاد نکرد..گل های عراق که اولی روی اشتباه خط دفای بود که توپ رو لو دادن و با پاس عمقی شد موقعیت واسه رضایی..
    دومی هم که معلوم بود چی بود..
    با کره شمالی هم که دوتا موقعیت داشتیم که یکیش گل شد..
    اماراتو بد نبودیم..
    ولی یازی با کره ایران موقعیت نداشت..اصلا نداشت.اصلا تو دست ایران نبود..حق کره برد بود..
    اصلا ایران نمیتونست توپو نزدیکه دروازه کره ببره..
    نمیدونم چه لزومی داشت با سه تا هافبک دفاعی بازی کنیم که هر سه تا خاصیت دفاعی بیشتری نسبت به حمله دارن...
    جان مادرتون یکی یه من بگه غلامی چی داره که باید بیاد تو تیم ملی...؟
    خوب ما حذف شدیم و با این روش انتخاب بازیکن تا ۳۶۰ سال دیگه هم قهرنان نمیشیم
    7 کاربر مقابل از Ariyan عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Kaj (01-23-2011), Never Give Up (01-23-2011), The Dark Knight (01-23-2011), The Last Outlaw (01-23-2011), jmh23 (01-23-2011), r v d (01-23-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان



    این اسکناس به پول الان میشه ۳۸٫۵۷۰٫۰۰۰ ریال....!!!!

    .... Oh my god...

  8. Top | #8

     کاربردو ستاره کاربردو ستارهکاربردو ستاره کاربردو ستاره کاربردو ستاره

    عنوان کاربر
    پويان
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    شماره عضویت
    3658
    سن
    37
    نوشته ها
    1,754
    تشکر
    6,227
    تشکر شده 4,766 بار در 659 ارسال
    حالت من
    Khonsard
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1192 Thread(s)

    پیش فرض

    ديشب فقط سيد جلال و رحمتي باعث شدن 6 تايي نشيم بقيه تيم رو اگه از منتخب نونهالان ساوجبلاغ هم ميذاشتن از اين تيم بي غيرت بهتر بازي ميكردن!
    ر * يدم تو هيكل كفاشيان و تاج و دار و دستش كه گند زدن به فوتبال ايران رفت. اين قطبي بي پدر كه اگه جرات داره پاش رو بذاره تو ايران كه حودم جرش بدم .......... (جاي خالي رو با چند تا فحش چيز دار پركنيد )
    مرتيكه با اون تركيب چيدنش يه هافبك درست حساب نذاشت يه پاس به اين انصاري فرد بدبخت بده. كره جلوي هند اينقدر موقعيت نداشت كه ديشب جلو ما داشت. خاك بر سر همشون كه با احساسات يه ملت به اين راحتي بازي ميكنن....
    4 کاربر مقابل از The Last Outlaw عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Ariyan (01-23-2011), The Dark Knight (01-23-2011), r v d (01-23-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان


    thankyoutaker



  9. Top | #9

     کاربر چهار ستاره کاربر چهار ستاره کاربر چهار ستاره کاربر چهار ستاره  کاربر چهار ستاره

    عنوان کاربر
    عضو با سابقه
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    شماره عضویت
    5044
    سن
    36
    نوشته ها
    3,091
    تشکر
    17,360
    تشکر شده 14,249 بار در 1,757 ارسال
    حالت من
    Mehrabon
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1360 Thread(s)

    پیش فرض

    ديروز قلب شير اندازه موش هم نتپيد
    به قول خداداد اگه ما کره رو ميبرديم ظلم به قوانين فوتبال بود
    نميخوام بگم بازيکنا غيرت نداشتن ولي واقعا شجاعي واسه پيرهن تيم ملي چقد ارزش قاعله؟؟
    يا يه سرياي ديگه
    وقتي يه بازيکن مطمئن بشه که حجايگاهش تو تيم ملي محفوظه اين ميشه ديگه
    من سنم نميرسه ولي شنيدم که اون قديما واسه پيرهن تيم ملي چه مشتهايي تو بازيهاي ليگ رد و بدل شده بود!!!
    چه سيليهاي يه سري خورده بودن
    اين پيرهنايي که امروز تن بازيکناي ماست يه زماني تن امثال چنگيز،پنجعلي،کاشاني،جباري ،شاهرخي و ... بود
    والسلام
    6 کاربر مقابل از Ғ Д † Д Ł β عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Ariyan (01-23-2011), AĦӍẪÐƦÉȤA (01-23-2011), MrSAMET (01-23-2011), The Last Outlaw (01-23-2011), jmh23 (01-23-2011), r v d (01-23-2011)
    امضای ایشان
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

    آذربایجان منیم ائلیم ، آذربایجان مینم دیلیم

    دوغراسالار دیلیم دیلیم

    آنا دیلیم اولن دئیر

    باشقا دیله دونن دئیر



  10. Top | #10

     کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره  کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره کاربر پنج ستاره

    عنوان کاربر
    Nothing
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    شماره عضویت
    5151
    سن
    35
    نوشته ها
    4,116
    تشکر
    11,074
    تشکر شده 11,535 بار در 2,040 ارسال
    حالت من
    Mariz
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1128 Thread(s)

    پیش فرض

    کاملاً درست میگه پویان

    کره اینقدر سوار بازی با هند نبود که دیشب سوار ایران شده بود , درسته که با هند شل گرفته بودند ولی نمیتونستند گل بیشتر بزنند .

    دیشب اصلاً ترکیب تیم یه ذره عجیب بود ! ما تو این تورنومنت اصلاً چیزی به نام ترکیب فیکس نداشتیم ! بازی اول با عراق یه جیزی بودیم بازی با کره شمالی یه چیز ! بازی سوم هم با امارات هم که اصلاً فرق داشت همه چی !

    دیشب گذاشتن خلعتبری و نوری و انصاری فرد از اول اشتباه محض بود ! مسعود شجاعی هم که با تب شدید وارد زمین شد ! هافبکها نتونستند تک مهاجممونو خوب تغذیه کنند !

    من نمیدونم مگه کره اماراته که ما با 4 3 2 1 باهاش بازی میکنیم ! با این سیستم دفاعی نباید توقع برد داشته باشیم !

    این سیستم زمانی درسته که هافبکهای ما خوب تک فوورادمونو تغذیه کنند ! نه اینکه نکونام یه پاس درست نداد !

    تو بازی دیشب حسینی و عقیلی و رحمتی و حاج سفی خوب بودند , کلاً دفاعها خوب بودند !

    گلی هم که خوردیم 100درصد تقصیر نکونام بود که با درگیر نشدنش و موندن تو خط دفاع هم دید رحمتی رو کور کرد و هم فضا داد به شماره 8 کره که بشوته !

    درکل رفت تا 4 سال دیگه , هیچ وقت یادم نمیره 4 سال پیش که ایران تو پنالتی به کره باخت , پیش خودم گفتم اووووووووه کو تا 4 ساله دیگه ! الان که 4سال شد و دوباره تر زد بادی بگیم کوووووووووووو تا 4 ساله دیگه . 4 سال نه پیشرفتی نه عنوانی نه هیچی ........
    7 کاربر مقابل از r v d عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Ariyan (01-23-2011), AĦӍẪÐƦÉȤA (01-23-2011), MrSAMET (01-23-2011), The Dark Knight (01-23-2011), The Last Outlaw (01-23-2011), jmh23 (01-23-2011), Ғ Д † Д Ł β (01-23-2011)
    امضای ایشان


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای ایران دبلیو دبلیو ای محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد